Vollebak!


Marianne Vos voor de tweede keer in haar carrière in de regenboogtrui.http://www.youtube.com/watch?v=R74xcu2TiW0



Van der Breggen maakte deel uit van een kopgroep van vijf die twee ronden voor het einde op de Cauberg Vos zagen aansluiten. „Je hoorde aan het publiek dat Marianne eraan kwam. Daarna wist ik ook wel dat ze het later zou afmaken. Ze was zo sterk.”
Van der Breggen was al blij dat ze deel uitmaakte van de selectie. Vorig jaar legde ze haar wielerloopbaan nog een half jaar stil om voor haar studie stage te gaan lopen in een ziekenhuis in Ghana. „En nu heb ik een mooie bijdrage kunnen leveren aan de wereldtitel van Marianne, dat besef moet eigenlijk nog tot me doordringen. Toen ze aansloot zei ze alleen maar: volle bak. Zo is Marianne: kort en krachtig. Mijn opdracht was duidelijk. Ik heb het tempo hoog gehouden totdat Marianne aanviel. Het is goed gelukt.”





Sublieme Vos wint na olympisch goud ook wereldtitel

Comments

Popular Posts