First price for expo wedding china of the last century















We won a price :),




a collaboration with Brandendzand, and Saskia Meulendijks & everybody at museum Princessehof Friesland. Saskia de Meul was the Art director of the project responsible for the big picture. Karlijne Brand was responsible for the Graphic design, Art direction of the Magazine, design of the wallpaper and the fabrics and (very funny idea) the tissues that you need all your life and a beautiful illustration on the walls inside the museum hal. Karlijne and I brainstormed over the Campaign image for exhibition. Finally one idea was chosen and I developed a happy couple and a couple that was throwing dishes at each other. We decided to go for a fifties style, pretty much in the middle of the century and a style that was pretty trendy and suitet the target group. A silhouette so it could be used for all the items, and two images to create a suprising effect when you would see them separately in magazines, just the bad side, and the good side of being married. That pretty much covered the exhibition called excuse me for my translation "Splintered dishes & Happines". The exhibition was of china, chosen by couples over the last hundred century for their wedding, with a photo of each couple and a sample of their choice.
The two images could be used in various ways. Apart from eachother and together.
Artifex Award 2010 naar Keramiekmuseum Princessehof.

De uitreiking van alweer de derde Artifex Award vond gistermiddag plaats in Museum De Fundatie in Zwolle. De awards werden uitgereikt door musicus en Edison winnaar Ralph Rousseau.
De eerste prijs ging naar het Keramiekmuseum Princessehof met de case “Scherven & Geluk”. Volgens het juryrapport klopte alles aan deze originele inzending. De titel sluit naadloos aan bij wat de bezoekers zelf ervaren, de begrippen professionaliteit en innovatie staan hoog genoteerd. Er is sprake van een unieke publieksbenadering. De bezoekers mochten zelf hun serviezen inbrengen en werden zelfs uitgenodigd om er, ten dienste van de audio tour, iets over te vertellen. Het thema "Scherven en geluk" is op een verrassende wijze opgepakt.

De ingezonden cases werden beoordeeld op de volgende criteria:
1. Toename van het bezoekersaantal, zowel algemene toename als toename van specifieke doelgroepen.
2. De beste aansluiting van de museale instelling met bedrijfsevenementen.
3. De beste vernieuwingen, zoals een beter persbeleid, betere routing, innovatieve projecten.
4. Meest vernieuwend in gebruik nieuwe media, nieuwste technieken en interactieve media.
5. Meest vernieuwend/creatief in doelgroep benadering.

Popular Posts